روزمرگی در نظام تعلیم‌ و تربیت خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد
کد خبر: 4169112
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

روزمرگی در نظام تعلیم‌ و تربیت خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه استقلال و پیشرفت کشور وابسته به تعلیم‌ و تربیت است، گفت: مسامحه، بی‌برنامگی، روزمرگی در نظام تعلیم‌ و تربیت خسارت‌های جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر با تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امامان حسن‌مجتبی و امام رضا(ع)، با بیان اینکه شیطان بزرگ آمریکا همیشه تلاش می‌کند با هدف بحران‌سازی، مسائل مذهبی و قومیتی را برجسته‌سازی کند، گفت: ملت ایران با صبر و بصیرت و همدلی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی افزود: کار دشمن اختلاف‌افکنی و دروغ آشکار است، ولی دشمنان این ملت بدانند نیروهای نظامی و انتظامی و میلیون‌ها بسیجی، عشایر و مردان و زنان مؤمن این سرزمین پاسخ محکمی به شیطان بزرگ خواهند داد و با بصیرت نقشه‌هایشان را نقش بر آب خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: یکی از برنامه‌های دشمن در تقابل با صبر و بصیرت، این است پرچمی که امام راحل(ره) آن را برداشت و رهبر معظم انقلاب اسلامی با همان درایت، تدبیر و… آن را دنبال می‌کند، پرچمی که بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای برافراشته شدن آن به شهادت رسیده‌اند را با دروغ‌گویی خم کند.

وی، گفت: دشمنان خودشان تروریست هستند، خطرناک‌ترین سلاح‌های کشتارجمعی را دارند، ضد حقوق بشر هستند، داعش ایجاد می‌کنند، امکانات مادی و رسانه‌ای به آن می‌دهند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: علم و دانش باید در کنار اخلاق و معنویت قرار بگیرد، همانگونه که قرآن کریم حیات طیبه را در جامعه‌ای قابل دستیابی می‌داند که دین، عقل، امنیت، رفاه، پیشرفت، نشاط، شادکامی، رشد و تعالی معنوی بر آن حاکم باشد. 

شاهرخی با تأکید بر اینکه استقلال و پیشرفت کشور وابسته به تعلیم‌ و تربیت است، گفت: آموزش ‌و پرورش در این ‌رابطه نقش اساسی دارد، مسامحه، بی‌برنامگی، روزمرگی در نظام تعلیم‌ و تربیت خسارت‌های جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان، دانشمندان آینده این کشور هستند، این‌ها ادبا، مخترعان، مکتشفان و… کشور هستند، باید در این دوره مهم با برنامه‌ریزی دقیق به‌گونه‌ای عمل شود که نظام تعلیم و تربیتی که خروجی آن استقلال، آزادی، رفاه، پیشرفت، حاکمیت دین باشد، محقق شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به دهه آخر ماه صفر و روزهای اندوه محبان اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) به‌عنوان کامل‌ترین مخلوق در عالم هستی، گرانبهاترین و سنگین‌ترین مسئولیت را عهده‌دار شد که همان حاکمیت توحید در همه سطوح زندگی بود و متصل به علم بی‌کران الهی بود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه پیامبر فضای جامعه را به سمت محبت، دوستی و مهربانی سوق می‌داد و این نیاز جامعه امروز ما است کمااینکه این نوع برخورد را هم در زندگی امام حسن‌مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نیز مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه سی‌ام ماه صفر سالروز  شهادت امام رضا(ع) است و از این امام همام باید به‌عنوان تجسم حلم، جود، سخاوت، بخشش، شجاعت و عظمت یاد کرد و گفت: کشور ما همیشه در پناه حضرت امام رضا(ع) است، اهل معنا و عرفان می‌دانند که این کشور در پناه حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) از چه آفات و آسیب‌هایی مصون مانده است و ما قدر این نعمت را بدانیم.

شاهرخی با بیان اینکه سراسر وجود ائمه محبت نسبت به یکدیگر بود و خانواده‌ها باید این را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، ادامه داد: آموزه‌های پیشوایان معصوم آنچه که به ما می‌گوید، متفاوت از آنچه در جامعه اسلامی مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: زندگی ائمه معصومین برای همه ما درس و آموزه است، سخنوران و اهل تحقیق در این دو ماه محرم و صفر و دهه اخیر صفر وظیفه خود را در جهت تبلیغ و تبیین راه و روش زندگی ائمه معصومین بیان کردند که تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha